Inside AdWords România and Moldova
Blogul oficial Google AdWords România și Moldova.
Reţeaua de display Google prezintă noul grup de performanţă
miercuri, 29 iunie 2011
În prezent, inovaţiile aduse în domeniul direcţionării, optimizării şi măsurării vă pot ajuta să obţineţi performanţe mai bune cu ajutorul campaniilor din Reţeaua de display. Contribuim cu investiţii semnificative în aceste domenii şi ne face plăcere să anunţăm lansarea câtorva instrumente care vă oferă o funcţie mai bună de măsurare, mai multă expunere şi mai multă valoare pentru campaniile dvs. de anunţuri grafice.
Măsurare mai bună
1. Valoarea CTR relativă:
comportamentul utilizatorilor în paginile web variază în funcţie de tipul de pagină în care se află aceştia. De exemplu, utilizatorii pot interacţiona cu anunţurile dintr-o pagină cu recenzii despre produse într-un mod diferit faţă de anunţurile de pe un blog. Rata de clic (CTR) vă indică frecvenţa cu care utilizatorii fac clic pe anunţurile dvs., însă nu vă poate indica performanţa anunţurilor dvs. prin comparaţie cu cea a altor anunţuri din aceeaşi pagină.
Pentru a măsura mai bine performanţa campaniilor din Reţeaua de display, valoarea CTR relativă indică performanţa anunţurilor dvs. prin comparaţie cu cea a altor anunţuri difuzate în aceleaşi locuri din Reţeaua de display Google, permiţându-vă să analizaţi comparativ performanţa dvs. în întreaga Reţea de display. De exemplu, dacă anunţurile dvs. grafice au o valoare CTR de 0,04%, iar alte anunţuri din aceleaşi locuri din Reţeaua de display Google au o valoare CTR de 0,02%, valoarea dvs. CTR relativă este (0,04) / (0,02) = 2x.
Captura de ecran de mai jos ilustrează modul în care arată valoarea CTR în programul AdWords:
De ce este importantă valoarea CTR relativă?
La prima vedere, o valoare CTR de 0,04% poate părea scăzută. Însă ştiind că aceasta este de două ori mai mare decât valoarea CTR a anunţurilor concurente, puteţi deduce că anunţurile dvs. au performanţe mai bune decât anunţurile din aceeaşi pagină, pe baza valorii CTR. Aceasta înseamnă că reclama dvs. se potriveşte site-urilor pe care apare şi că publicul dorit reacţionează la mesajul dvs.
De asemenea, puteţi constata că valoarea CTR relativă este 0,5x, ceea ce înseamnă că anunţurile dvs. obţin numai jumătate din rata de clic medie. Aceasta înseamnă că este posibil ca anunţurile dvs. să nu rezoneze cu utilizatorii la care doriţi să ajungeţi şi că puteţi îmbunătăţi performanţa rafinând reclamele.
Pentru a consulta valoarea CTR relativă în contul dvs. AdWords, accesaţi fila „Grupuri de anunţuri”, selectaţi „Personalizaţi coloanele” din meniul derulant „Coloane” şi selectaţi „Valoare CTR relativă”. Valoarea CTR relativă va apărea la nivel de campanie sau de grup de anunţuri.
2. Procentajul de afişări:
modelul de licitaţie dictează că mai mulţi agenţi de publicitate vor concura pentru aceleaşi spaţii publicitare dintr-o pagină web. Pentru a vă ajuta să vă măsuraţi prezenţa online, am creat
procentajul de afişări
, care reprezintă procentajul de afişări ale anunţurilor dvs. din numărul total de afişări disponibile pentru care anunţurile au fost eligibile să apară în Reţeaua de display Google. Cu alte cuvinte,
procentajul de afişări indică reprezentarea dvs. online
.
Pe baza datelor procentajului de afişări, vă puteţi spori reprezentarea ajustând bugetul sau îmbunătăţind
Clasarea anunţului
. Valoarea
Procentaj de afişări pierdute (buget)
vă arată câte afişări pierdeţi din cauza bugetului, iar valoarea
Procentaj de afişări pierdute (clasare)
vă arată câte afişări pierdeţi din cauza Clasării anunţului.
De exemplu, puteţi constata că pierdeţi 25% din procentajul de afişări din cauza restricţiilor impuse de buget şi că trebuie să sporiţi bugetul zilnic al campaniei pentru a obţine mai multe afişări. De asemenea, puteţi constata că pierdeţi 35% din procentajul de afişări din cauza Clasării anunţului şi că este necesar să creşteţi sumele licitate pentru a vă îmbunătăţi reclamele.
Grad mai mare de transparenţă
Dat fiind că anunţurile dvs. apar pe milioane de site-uri din Reţeaua de display Google, poate fi dificil să ţineţi evidenţa locurilor unde acestea sunt şi nu sunt difuzate.
Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display
vă indică de ce nu apar anunţurile dvs. în Reţeaua de display. De exemplu, puteţi constata că grupurile dvs. de anunţuri direcţionate către destinaţii de plasare nu sunt difuzate deoarece au pierdut licitaţia:
De asemenea, puteţi afla când este difuzat anunţul dvs., precum şi în ce destinaţii de plasare:
Vom începe prin a lansa Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display pentru un număr mic de agenţi de publicitate, la jumătatea lunii iunie, după care îl vom lansa pe scară largă la începutul lunii iulie.
Valoare mai bună contra banilor cheltuiţi pentru anunţurile grafice online
Adesea, utilizatorii trebuie să deruleze în jos pentru a vedea anunţurile dvs. într-o pagină web. Atunci când un utilizator nu derulează suficient pentru a vedea anunţul dvs., aceste afişări nevăzute afectează în mod negativ eficienţa publicităţii şi duc la cheltuieli irosite. De curând, am lansat o funcţie numită
Filtrul pentru afişări nevăzute
, care se asigură că agenţii de publicitate ce licitează în funcţie de suma CPM nu sunt taxaţi pentru afişările care au o probabilitate redusă de a fi văzute.
De exemplu, să presupunem că un utilizator accesează site-ul unui editor, pe care anunţul dvs. apare în partea inferioară a paginii:
Veţi fi taxat numai dacă estimăm că un utilizator va derula pentru a vedea anunţul dvs.:
Reţineţi că această funcţie este activată automat şi nu necesită comenzi sau configurare.
Pe scurt
Toate cele patru instrumente şi funcţii --
Valoarea CTR relativă,
Procentajul de afişări
,
Instrumentul de diagnosticare a anunţurilor din Reţeaua de display
şi Filtrul pentru afişări nevăzute -- sunt disponibile în toate limbile acceptate de programul AdWords. Pentru mai multe informaţii, accesaţi
Centrul de ajutor
.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
Butonul +1 devine disponibil la nivel global
marți, 28 iunie 2011
În martie am anunțat introducerea
butonului +1
pentru rezultatele căutărilor în engleză pe
Google.com
- o modalitate prin care persoanele cărora le plăcea site-ul dvs. puteau ajuta alți utilizatori să găsească materialele dvs. chiar în momentul decisiv. De azi, butoanele +1 vor începe să apară împreună cu rezultatele căutărilor pe Google la nivel global. Vom începe cu site-uri precum Google.co.uk, Google.de și Google.fr, urmând să le extindem apariția și pe alte site-uri în săptămânile viitoare.
Dar butoanele +1 nu sunt destinate exclusiv rezultatelor căutării. Butonul +1 este disponibil și pentru site-ul dvs., lucru care permite utilizatorilor să recomande cu ușurință paginile dvs. după ce le-au vizitat.
Am încheiat parteneriate cu câteva site-uri pe care veți putea vedea butoane +1 în următoarele zile.
Puteți
adăuga butonul +1
la site-ul dvs. accesând instrumentul pentru
butonul +1 din Google Centrul pentru webmasteri
. Veți putea configura un scurt fragment de cod pe care să-l adăugați paginilor de pe site-ul dvs. în care doriți să apară butonul +1.
Estimăm că adnotările personale vor ajuta utilizatorii să afle când anunțurile dvs. și rezultatele organice ale căutării sunt relevante pentru aceștia, mărind șansele de a ajunge pe site-ul dvs.
Nu trebuie să aduceți modificări strategiei dvs. publicitare bazate pe butoanele +1, iar modul în care este calculat
Scorul de calitate
nu se va modifica (dar activitatea butoanelor +1 va fi unul din mulți alți factori utilizați pentru calcularea
ierarhizării rezultatelor organice ale căutării
).
Trebuie să vedeți butoanele +1 drept o îmbunătățire ce poate ajuta campaniile de succes din rețeaua de căutare să dea acum rezultate și mai bune, la nivel global.
Pentru a afla mai multe despre butonul +1 și cum afectează acesta anunțurile, accesați
Google Ad
Innovations
.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
Ajungeţi la publicul dorit cu ajutorul Categoriilor de Interese
luni, 27 iunie 2011
Indiferent dacă au ca scop să crească gradul de cunoaştere a mărcii sau să sporească numărul de vânzări, specialiştii în marketing au un obiectiv comun: să ajungă la persoanele care sunt probabil interesate de produsul sau serviciul lor.
Cu ajutorul direcţionării în funcţie de context în Reţeaua de Display Google, puteţi identifica aceste persoane chiar în momentul în care îşi manifestă interesul prin căutarea unor materiale relevante. Dar ce se întâmplă dacă o persoană care a căutat informaţii despre camere foto accesează apoi un alt site de ştiri sau un blog preferat? Un specialist în marketing pentru o companie de camere foto ar dori să afişeze un anunţ acelui utilizator interesat, însă nu poate utiliza direcţionarea în funcţie de context, deoarece site-ul nu are legătură cu subiectul.
Acum aproape doi ani, am o
versiune beta
a categoriilor de interese în Reţeaua de Display Google. Am extins treptat disponibilitatea acestei funcţii, astfel că, începând de azi, categoriile de interese sunt disponibile pentru toţi agenţii de publicitate AdWords.
Acestea funcţionează astfel: sistemul nostru analizează tipurile de pagini accesate de un utilizator, ţinând cont de caracterul recent şi de frecvenţa cu care au fost accesate paginile respective, apoi asociază browserul acestuia cu categorii de interese relevante. Prin utilizarea acestor categorii, puteţi afişa anunţurile pentru persoanele care vor cumpăra cel mai probabil produsele sau serviciile dvs., putând ajunge la acestea pe toate tipurile de site-uri din Reţeaua de Display Google, pe lângă site-urile relevante din punct de vedere contextual.
Având la dispoziţie peste 1.000 de categorii de interese, de la ecoturism la telefoane mobile, suntem convinşi că fiecare agent de publicitate va găsi o categorie care să se potrivească firmei sale. De asemenea, dat fiind că peste 500 de milioane de utilizatori sunt interesaţi de aceste categorii şi accesează zilnic Reţeaua de Display, veţi putea ajunge la un număr semnificativ de clienţi potenţiali.
Plătiţi numai pentru clicuri şi afişări, la preţurile din cadrul licitaţiilor, ca întotdeauna. Agenţii de publicitate care utilizează versiunea beta au folosit categoriile de interese pentru a-şi îndeplini toate tipurile de obiective, începând cu un agent de publicitate care a crescut gradul de cunoaştere a mărcii cu 40% şi terminând cu un comerciant de încălţăminte care a obţinut cu 400% mai multe conversii contra unui cost publicitar pe vânzare mai mic.
Întrucât am pus la dispoziţie categoriile de interese mai multor agenţi de publicitate, ne păstrăm angajamentul de a oferi utilizatorilor cel mai înalt nivel de control şi transparenţă. Utilizatorii pot oricând să vadă şi să modifice categoriile de interese sau să renunţe definitiv la primirea de anunţuri bazate pe categorii de interese cu ajutorul "
Managerului preferinţelor anunţurilor
". De asemenea, anunţurile noastre poartă "
Anunţuri prin Google
" pentru ca utilizatorii să fie informaţi şi să poată alege anunţurile pe care le văd.
Sperăm că veţi utiliza aceste categorii de interese pentru a vă îmbunătăţi campaniile publicitare. Suntem de părere că le veţi vedea ca pe o modalitate eficientă de a ajunge la mai mulţi utilizatori interesaţi, de a spori gradul de cunoaştere a produselor şi serviciilor dvs. şi, ca scop final, de a obţine mai multe vânzări.
Puteţi accesa
Centrul de Ajutor
pentru a afla mai multe despre categoriile de interese, oferite de Google agenților de publicitate.
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea a 6-a
vineri, 24 iunie 2011
În partea a şasea a seriei dedicate începătorilor sau agenţilor de publicitate care au nevoie să-şi reamintească elementele de bază ale programului AdWords, vom discuta despre importanţa unei
structuri eficiente a contului
.
După cum probabil ştiţi, contul AdWords este structurat pe trei niveluri:
cont
,
campanie
şi
grup de anunţuri
. Mai jos puteţi consulta regulile esenţiale pe care le puteţi lua în calcul atunci când structuraţi contul.
Structuraţi
contul AdWords în funcţie de site-ul dvs. web şi de produsele/serviciile oferite.
Denumiţi
campaniile şi grupurile de anunţuri în concordanţă cu informaţiile prezentate mai sus.
Fiecare grup de anunţuri trebuie să conţină
10 - 20
de
cuvinte cheie pozitive
şi
5 - 10 cuvinte cheie negative
.
De exemplu, în cazul în care comercializaţi maşini uzate şi doriţi să faceţi publicitate în Suedia şi în Danemarca. Începeţi prin a crea o campanie care vizează vorbitorii de limbă suedeză din Suedia şi o campanie separată, care vizează vorbitorii de limbă daneză din Danemarca. Mai mult, dacă vindeţi două tipuri de maşini, în acest caz, Volvo şi Saab, veţi crea câte un grup de anunţuri pentru fiecare, în fiecare campanie.
Campania A
: Maşini uzate - Suedia
- Grupul de anunţuri
A.1: Volvo
- Grupul de anunţuri
A.2: Saab
Campania B
: Maşini uzate - Danemarca
- Grupul de anunţuri B.1: Volvo
- Grupul de anunţuri B.2: Saab
În cazul grupului de anunţuri A.1 (maşini Volvo uzate din Suedia), trebuie să redactaţi anunţuri în limba suedeză, prezentând maşinile Volvo uzate pe care le vindeţi. Cuvintele cheie trebuie să fie foarte relevante pentru textul publicitar şi pentru pagina de destinaţie şi să se refere la „maşină Volvo uzată”, „cumpăraţi Volvo uzat”, „maşină Volvo ieftină” etc.
Unul dintre avantajele pe care le prezintă o structură bună a contului este acela că vă oferă o prezentare generală a activităţilor de marketing online. De asemenea, aliniind structura la site-urile web şi la produsele/serviciile oferite, este mai simplu să aduceţi modificări şi să optimizaţi contul.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când faceţi publicitate cu AdWords.
Nu uitaţi să accesaţi
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords pentru informaţii şi indicaţii suplimentare.
În sfârşit, nu pierdeţi următorul articol de blog din această serie dedicată începătorilor.
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
Întrebarea Zilei continuă pe Forumul AdWords
luni, 20 iunie 2011
Provocarea noastră este în continuă desfășurare. Săptămâna trecută am avut multe răspunsuri corecte, mulți participanți și multă interacțiune pe
Forum
.
Săptămâna aceasta este ultima în care mai puteți participa activ!
Ne vedem pe Forum!
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords
Optimizarea - Partea II
luni, 20 iunie 2011
Aceasta este o continuare a seriei referitoare la optimizarea elementară a contului.
În
articolul
precedent
, ne-am asigurat de structura corectă a contului şi de faptul că acesta conţine anunţuri şi o listă de cuvinte cheie eficiente. În acest articol, vom discuta despre două setări de bază ale campaniei -
direcţionarea şi setarea bugetelor
.
1. Direcţionarea
Există două tipuri interconectate de direcţionare - în funcţie de
limbă
şi în funcţie de
locaţie
.
În mod evident, dvs. ştiţi cel mai bine unde pot fi găsiţi clienţii potenţiali. Cu toate acestea, ca regulă generală, în loc să faceţi publicitate în întreaga lume, este mai potrivit să vă concentraţi eforturile pe ţările cu cel mai mare potenţial. Serviciile dvs. se axează pe o anumită locaţie? Dacă da, alegeţi un anumit oraş sau o anumită regiune, nu întreaga ţară.
Iată câteva sfaturi cu privire la direcţionarea în funcţie de limbă şi de locaţie:
Sunteţi interesat de piaţa din Franţa? Creaţi o campanie separată, care
vizează
limba franceză
, includeţi anunţuri şi cuvinte cheie adecvate. Pentru ca anunţurile să fie cât mai relevante, nu le utilizaţi pe toate într-o singură campanie.
Verificaţi eficienţa campaniei în funcţie de ţară (fila „Parametri” - uneori, pentru a vedea această filă, trebuie să faceţi clic pe săgeata din dreapta filei „Segmente de public” -, apoi „Raport geografic”) şi ştergeţi ţările cu cea mai mică
valoare CTR
sau, chiar mai bine, cu cea mai mică rată de conversie.
Dacă alegeţi Regatul Unit ca
ţară
din setările pentru
direcţionarea în funcţie de criterii geografice
, vizitatorii din Franţa, de exemplu, vor vedea anunţurile dvs. atunci când vor efectua căutări pe Google.co.uk. Nu vă interesează vizitatorii din afara Regatului Unit? În loc să alegeţi Regatul Unit ca ţară, puteţi adăuga
manual
fiecare
regiune
(Setare "
Direcţionare în funcţie de criterii geografice
"), iar problema este rezolvată.
O
campanie
= o
limbă
. Nu are niciun sens să afişaţi anunţuri în limba germană pentru vorbitorii de limba franceză. Există totuşi o excepţie. Uneori este recomandat să adăugaţi limba engleză pe lângă rusă, ucraineană sau altă limbă naţională dacă doriţi să acoperiţi toţi posibilii utilizatori dintr-o anumită ţară. În acest caz, trebuie să vă asiguraţi că opţiunile de direcţionare în funcţie de criterii geografice au în vizor numai ţările relevante; nu este recomandat să afişaţi anunţuri pentru spălătorii chimice din Helsinki utilizatorilor din Australia care vorbesc limba engleză.
2. Bugetul
Cum puteţi stabili bugetul? Câţi bani vor fi cheltuiţi pentru publicitate? Numai dvs. puteţi oferi un răspuns la prima întrebare, însă răspunsul la cea de-a doua este oferit de statistici. De exemplu, aveţi trei campanii publicitare, dar nu puteţi cheltui mai mult de 600 RON pe lună pentru publicitate. Aceasta înseamnă că veţi avea nevoie de 200 RON pe lună pentru fiecare campanie. Ca atare, bugetul zilnic pentru fiecare campanie va fi, în mod prestabilit, de aproximativ 6,66 RON. Este vreuna dintre campanii mai importantă decât celelalte două? Setaţi pentru aceasta un buget de 12 RON pe zi, iar pentru celelalte, un buget de 4 RON.
Ca de obicei, iată câteva sfaturi pentru setarea unui
buget zilnic
:
Aflaţi câte afişări s-au pierdut din cauza unui buget insuficient. Pentru aceasta, în pagina care indică o prezentare generală a campaniilor, faceţi clic pe butonul „Coloane” de deasupra graficului şi bifaţi caseta „Performanţă”. Pentru fiecare campanie, puteţi vedea
procentajul de afişări pierdute
din cauza bugetului.
Există multe afişări pierdute din cauza bugetului sau difuzarea anunţurilor s-a oprit deoarece bugetul pentru următoarea zi a fost epuizat? Încercaţi să
redistribuiţi bugetul
pentru fiecare campanie. Tot nu este suficient? Poate fi o idee bună să creşteţi bugetul total pentru întregul cont şi să distribuiţi resursele pentru diferitele campanii.
Din setările campaniei (Preferinţa de poziţionare, Metoda de difuzare), puteţi alege fie
difuzarea accelerată
, fie
difuzarea standard
. În cazul primei opţiuni, sistemul va afişa anunţurile cât mai frecvent posibil, indiferent de buget, iar în cazul celei de-a doua opţiuni, sistemul va încerca să distribuie bugetul în mod uniform de-a lungul zilei.
În unele zile, sistemul poate permite o
depăşire a bugetului contului
. Nu vă faceţi griji; această sumă va fi
compensată prin difuzarea redusă
într-o altă zi sau printr-o
corectare a creditului
. În orice caz, pentru fiecare zi din perioada pentru care s-a setat bugetul, în medie,
nu veţi plăti
o sumă care să depăşească valoarea bugetului zilnic.
Urmând recomandările din acest articol şi din cel precedent, am aflat cum să creăm un cont cu o structură adecvată şi cu buget şi opţiuni de direcţionare potrivite.
Mai trebuie să discutăm numai despre câteva aspecte: setarea corespunzătoare a destinaţiilor de plasare şi sumelor licitate şi urmărirea performanţei contului. Vom discuta despre aceste subiecte în articolele viitoare.
Urmăriţi-ne în continuare pentru actualizări!
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
Optimizarea - Partea I
vineri, 17 iunie 2011
Când încercaţi să optimizaţi şi să îmbunătăţiţi eficienţa conturilor anumitor agenţi de publicitate, vă confruntaţi cu o gamă largă de probleme. Şi, deşi multe dintre aceste conturi sunt complet diferite, majoritatea pot fi tratate cu aceleaşi abordări generale.
În acest articol, am încercat să descriu pe scurt aspectele unui cont pe care ar trebui să ne axăm la
optimizarea iniţială
. Fiecare agent de publicitate poate considera că este un expert în optimizare şi poate efectua o configurare elementară a contului.
1. Structura contului
Campania 1, Grupul de anunţuri nr. 1.
Cel mai adesea, de aici începe şi aici se încheie structura unui cont. O structură bună a contului este fundaţia. Fără aceasta, optimizarea nu are niciun sens. Nu se poate construi o casă începând cu acoperişul. Ca atare, înainte de a continua, asiguraţi-vă că următoarele aspecte sunt respectate:
Campania publicitară este „fereastra” spre site, reflectând tipurile de produse şi de servicii pe care le oferiţi.
Aţi creat parametri globali (direcţionare, buget) la nivelul
campaniei
.
Aţi creat
grupuri de anunţuri
separate, dedicate în mod exclusiv fiecăruia dintre produse.
Grupurile de anunţuri
care au o singură temă sau care sunt dedicate unui singur grup de vizitatori sunt grupate la nivelul
campaniei
. Nu vă faceţi probleme dacă aveţi un număr mare de
grupuri de anunţuri
, întrucât acest lucru este un indicator al unui cont eficient.
2. Anunţurile
Agenţii de publicitate ne spun adesea „Aruncaţi o privire. Credeţi că acesta este un anunţ bun?” Este dificil să răspundem în mod obiectiv la această întrebare. Crearea anunţurilor este un proces creativ. Caracterul unic al fiecărui anunţ din programul AdWords este ceea ce îl face interesant, atât pentru vizitatori, cât şi pentru agenţii de publicitate. În acelaşi timp, trebuie să vă asiguraţi şi că:
Anunţul este simplu, dar profesional. Claritatea sensului, lipsa erorilor gramaticale şi caracterul unic sunt componentele unui anunţ interesant şi atractiv pentru vizitatori.
Creaţi două sau trei anunţuri în fiecare
grup de anunţuri
, apoi permiteţi-le să apară online unul câte unul. În acest fel, veţi putea evalua eficienţa fiecărui anunţ.
Utilizaţi expresii atractive, cum ar fi „Livrare gratuită”, însă asiguraţi-vă de veridicitatea acestora.
Dacă vizaţi Federaţia Rusă, Ucraina sau alte ţări, puteţi crea anunţuri cu o lungime mai mare decât cea standard. Pentru aceasta, trebuie să alegeţi opţiunea corespunzătoare din
grupul de anunţuri existent atunci când creaţi un nou anunţ text
. Profitaţi la maximum de această oportunitate!
Regula este că anunţurile dau rezultate mai bune dacă
adresa URL de destinaţie
duce la produsul promovat, nu la pagina principală a site-ului web. Dacă vizitatorul caută un frigider, nu va fi interesat de mese de călcat.
3. Cuvintele cheie
Cuvintele cheie reprezintă legătura dintre vizitator şi anunţul şi site-ul dvs. web. Ca atare, o listă eficientă de cuvinte cheie este o garanţie că anunţul va fi afişat numai pentru acei vizitatori care vor fi interesaţi de acesta.
De asemenea, scorul de calitate al unui cuvânt cheie influenţează în mod direct costul pe clic: cu cât este mai ridicat scorul de calitate, cu atât este mai redus costul pe clic, aceasta fiind o regulă generală, fără excepţie. Ca atare, atunci când creaţi o listă de cuvinte cheie, trebuie să ţineţi cont de următoarele aspecte:
În majoritatea cazurilor,
grupul de anunţuri
trebuie să conţină maximum 10-20 de cuvinte cheie. Dacă lista de cuvinte cheie devine considerabil mai lungă înseamnă că grupul de anunţuri nu este suficient de bine definit. Poate fi o idee bună să împărţiţi acest grup în două sau trei grupuri de anunţuri.
În primul rând, puteţi utiliza ca sursă de cuvinte cheie chiar propriul site web sau experienţa anterioară. Puneţi-vă în locul vizitatorilor şi întrebaţi-vă ce termeni ar utiliza aceştia atunci când caută produsul dvs. Când nu mai aveţi idei, „Instrumentul pentru cuvinte cheie” vă poate oferi sugestii (fila "
Raportare şi instrumente
").
Cuvintele cheie negative sunt prietenii dvs. Acestea vă ajută să eliminaţi căutările irelevante, împiedicându-vă astfel să cheltuiţi prea mulţi bani. Utilizând funcţia „
Vedeţi termenii de căutare..
.” din fila Cuvinte cheie, puteţi afla ce termeni de căutare sunt irelevanţi şi îi puteţi adăuga drept cuvinte cheie negative. Acest lucru vă va ajuta şi să obţineţi noi idei de cuvinte cheie. Eliminarea termenilor de căutare nu este numai unul dintre elementele fundamentale ale optimizării, ci şi o sarcină de rutină pe care trebuie să o efectuaţi din când în când.
Respectând indicaţiile de mai sus, vom avea o bază solidă: un cont structurat, cu anunţuri şi cuvinte cheie eficiente.
În următoarele articole, puteţi afla detalii despre direcţionarea în funcţie de criterii geografice, licitarea şi setarea bugetelor, destinaţiile de plasare ale anunţurilor şi modul de urmărire a performanţei campaniilor.
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea a 5-a
miercuri, 15 iunie 2011
În partea a cincea a
seriei
dedicate începătorilor sau agenţilor de publicitate care doresc să-şi reamintească elementele de bază ale programului AdWords, vom discuta despre modul în care funcţionează
clasarea anunţului
şi
scorul de calitate
în Reţeaua de căutare.
Modul în care sunt poziţionate anunţurile printre linkurile sponsorizate şi ceea ce se poate face pentru a îmbunătăţi clasarea anunţului sunt probleme cu care se confruntă mulţi agenţi de publicitate. Un anunţ direcţionat în funcţie de cuvinte cheie este clasat într-o pagină cu rezultate ale căutării pe baza
sumei licitate cost-pe-clic (CPC) maxime
şi a
Scorului de calitate
ale cuvântului cheie potrivit. Scorul de calitate se bazează pe performanţa recentă a cuvântului cheie şi a anunţului, pe relevanţa celor două pentru interogarea de căutare, precum şi pe alţi factori relevanţi.
Clasarea anunţului = suma licitată CPC × Scorul de calitate
Pentru a obţine cea mai bună clasare a anunţului posibilă şi, ca atare, o poziţie mai înaltă, este important să:
Aveţi
cuvinte cheie şi texte publicitare relevante
, o
valoare CTR bună
pe Google şi o
sumă licitată CPC ridicată
. Puteţi obţine acest lucru asigurându-vă că pagina de destinaţie, cuvintele cheie şi textul publicitar sunt strâns legate.
Asiguraţi-vă că site-ul dvs. web respectă
Regulamentul privind pagina de destinaţie
, din motive legate de calitate.
Este foarte important ca Google să ofere utilizatorilor
informaţii relevante
şi o experienţă pozitivă, motiv pentru care există Scorul de calitate. De aceea, scorul de calitate trebuie să fie ridicat pentru ca un anunţ să fie clasat în cea mai înaltă poziţie.
Linkurile sponsorizate şi rezultatele căutării naturale
funcţionează independent unele de celelalte. Dacă doriţi ajutor în domeniul SEO, puteţi utiliza acest
„Regulament pentru webmasteri”
drept ghid pentru viitor.
Respectând regulile esenţiale de mai sus, veţi creşte Scorul de calitate, dar veţi obţine şi o clasare mai înaltă a anunţului, reducând în acelaşi timp costurile pe clic. Cu alte cuvinte, cu ajutorul unui Scor de calitate mai ridicat, puteţi afişa
mai multe anunţuri contra bugetului deja stabilit
.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când faceţi publicitate cu AdWords. Nu uitaţi să accesaţi
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords pentru mai multe informaţii şi indicaţii. De asemenea, vizionaţi acest
program de instruire gratuit
din Universitatea Online AdWords pentru a afla mai multe despre clasarea anunţului. În sfârşit, nu pierdeţi următorul articol de blog din această serie dedicată începătorilor.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea a 4-a
marți, 14 iunie 2011
În articolele trecute, am discutat despre
elementele de bază ale utilizării cuvintelor cheie
, ale
redactării de texte publicitare
şi ale
utilizării funcţiei de direcţionare în funcţie de limbă şi de criterii geografice
. În partea a patra a seriei de articole de blog dedicate începătorilor sau agenţilor de publicitate care doresc să-şi reamintească elementele de bază ale programului AdWords, ne vom axa pe utilizarea
licitării şi a bugetului potrivite
.
Cost-pe-clic
(CPC) este preţul pe care îl veţi plăti atunci când un client face clic pe anunţul dvs.
Bugetul zilnic
este bugetul pe care sunteţi dispus să îl cheltuiţi în fiecare zi (pentru fiecare campanie). Regulile esenţiale de mai jos vă vor ajuta să calculaţi mai uşor bugetele zilnice:
Consultaţi
bugetul pentru marketing
pe o perioadă de o lună, apoi împărţiţi-l la 30 de zile; de exemplu, 300 GBP/30 de zile =10 GBP/zi. Aceasta este o modalitate simplă de a afla bugetul zilnic, ce are o valoare de 10 GBP/zi în acest exemplu.
Utilizaţi
fila Oportunităţi
pentru a analiza ideile de buget sau de sume licitate, de exemplu, modul cum puteţi echilibra costurile şi traficul.
Printre
avantajele
de care vă puteţi bucura cu ajutorul acestor sugestii se numără faptul că acum veţi avea control deplin asupra costurilor, întrucât nu veţi plăti niciodată o valoare mai mare decât cea a bugetului. Întrucât când alegeţi licitarea CPC plătiţi numai atunci când un utilizator face clic pe anunţurile dvs., veţi cheltui numai pentru clienţii care dau cu adevărat dovadă de interes faţă de produsul/serviciul dvs. Mai mult, veţi putea decide ce sumă doriţi să cheltuiţi pentru fiecare clic şi, în acelaşi timp, vom reduce suma CPC reală pentru ca dvs. să plătiţi cel mai mic preţ posibil pentru poziţia anunţului în pagină. Puteţi chiar să indicaţi valori ale sumelor licitate CPC pentru cuvinte cheie individuale.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când faceţi publicitate cu AdWords. Nu uitaţi să accesaţi
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords pentru informaţii şi indicaţii suplimentare. În sfârşit, nu pierdeţi următorul articol de blog din această serie dedicată începătorilor.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
Lansăm Întrebarea Zilei pe Forumul AdWords
luni, 13 iunie 2011
De luni 13 Iunie până pe 24 Iunie organizăm Întrebarea Zilei pe
Forumul nostru AdWords
. În fiecare dimineață a zilelor lucrătoare vom posta o întrebare pe Forum și vom aștepta răspunsurile voastre corecte. Îi provocăm pe utilizatorii noștri să găsească răspunsul corect fără ajutorul ”Top Contributorilor” sau al angajaților Google.
Cele mai complete răspunsuri vor fi anunțate în ziua următoare și pot fi premiate!
Ne vedem pe Forum!
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea a 3-a
vineri, 10 iunie 2011
În partea a treia a seriei dedicate începătorilor sau agenţilor de publicitate care doresc să-şi reamintească elementele de bază ale programului AdWords, vom discuta despre aspectele importante de care trebuie să ţineţi cont în ceea ce priveşte
direcţionarea anunţului
.
Utilizând opţiunile potrivite pentru
direcţionarea în funcţie de limbă
şi de
criterii geografice
, puteţi direcţiona anunţurile la nivelul campaniei pentru a vă asigura că veţi ajunge la clienţii relevanţi pentru firma dvs.
Ca atare, am creat câteva reguli esenţiale pe care le puteţi urma.
Vă recomandăm să vă axaţi pe
o singură limbă diferită de limba engleză
în fiecare campanie, dar şi pe
limba engleză
. De aceea, vă recomandăm să vizaţi limba în care
este scris anunţul şi care este vorbită în ţara vizată
şi
limba engleză
, datorită setărilor standard ale browserelor şi faptului că utilizatorii au tendinţa de a efectua căutări pe google.com în loc de browserul ţării lor.
Ţineţi în permanenţă
evidenţa direcţionării în funcţie de criterii geografice
. Acest aspect este foarte important dacă aveţi o companie care caută clienţi locali într-o anumită zonă.
Avantajele
de care veţi beneficia dacă urmaţi sfaturile de mai sus sunt următoarele:
puteţi viza numai zonele relevante unde doriţi să fie vizibile anunţurile dvs.;
puteţi direcţiona anunţurile la nivel global, dar şi la nivel local;
puteţi viza vorbitorii de limba engleză din Spania, de exemplu;
puteţi alege să vizaţi propria zonă (firmă locală).
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când veţi face publicitate cu AdWords. Nu uitaţi să accesaţi
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords pentru informaţii şi indicaţii suplimentare.
Nu pierdeţi următorul articol de blog din această serie dedicată începătorilor!
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
Actualizări ale direcţionării în funcţie de locaţie în programul AdWords
miercuri, 8 iunie 2011
Unul dintre principalele avantaje ale publicităţii online este posibilitatea de a direcţiona campaniile spre
anumite locaţii
, cum ar fi oraşe, regiuni sau ţări. De exemplu, pentru a se adresa utilizatorilor care caută maşini de închiriat în Timişoara, o companie de închirieri de maşini poate direcţiona o campanie spre Timişoara şi poate include în anunţuri numai reducerile valabile în acest oraş.
În februarie, am
lansat direcţionarea în funcţie de oraş pentru încă 17 ţări
, iar obiectivul nostru este ca direcţionarea în funcţie de locaţie să fie mai precisă, mai uşor de utilizat şi mai flexibilă. În cadrul procesului de planificare pentru îmbunătăţirile viitoare, aducem câteva modificări funcţiilor AdWords de direcţionare în funcţie de locaţie. Aceste modificări vor intra în vigoare începând cu 8 iulie 2011 şi vor include:
●
Modificări ale locaţiilor disponibile existente
:
Datorită modificărilor ce au loc în zonele geografice reale sau datorită existenţei locaţiilor duplicat sau suprapuse vizate, vom elimina anumite locaţii vizate din ţări cum ar fi Japonia, Danemarca, Spania şi Olanda, printre altele. De exemplu, în 2010, au fost abolite şase provincii din Finlanda şi, deşi nu veţi mai putea viza aceste provincii, veţi putea viza în continuare oraşe din Finlanda. Nu veţi putea viza aceste provincii în programul AdWords, însă veţi putea viza în continuare oraşe din Finlanda. După intrarea în vigoare a modificărilor, nu veţi mai putea adăuga
locaţiile menţionate aici
în campaniile noi. Dacă în prezent vizaţi oricare dintre aceste locaţii în campaniile existente, vă recomandăm să le transferaţi spre
zonele vizate recomandate din listă
. În caz contrar, le vom transfera automat. Examinaţi cu atenţie lista, întrucât unele dintre aceste modificări vor duce la transferarea spre zone mai mari.
●
Retragerea formelor personalizate (zonele vizate în funcţie de puncte multiple sau zonele poligonale vizate)
:
Nu veţi mai putea adăuga zone vizate în funcţie de puncte multiple în cadrul programului AdWords. Veţi putea vedea şi şterge formele existente în campaniile dvs. actuale, iar noi le vom utiliza în continuare până la finalul anului 2011. După aceea, toate zonele poligonale vizate care există încă în campaniile AdWords vor fi transferate spre
locaţii
disponibile, cum ar fi un oraş sau un punct de pe hartă cu o rază, aflat în apropiere. Vă recomandăm să înlocuiţi zonele poligonale vizate cu aceste alternative; în caz contrar, le vom transfera automat la finalul anului 2011.
●
Eliminarea funcţiei „Afişaţi adresa în anunţ”:
În anumite ţări, aveţi în prezent opţiunea de a afişa o adresă împreună cu anunţurile dvs., bifând opţiunea „Permiteţi adresei să se afişeze în anunţurile mele” pentru campaniile care vizează o zonă din jurul unui punct de pe hartă. Această opţiune nu va mai fi disponibilă. Dacă doriţi să afişaţi adresa sau numărul de telefon al firmei, va trebui să utilizaţi
extensii de locaţie AdWords
.
Dacă utilizaţi aceste funcţii cu ajutorul AdWords API, accesaţi
blogul AdWords API
pentru mai multe informaţii despre modificările efectuate.
Aceste modificări vor avea loc ulterior datei de 8 iulie 2011. Vă recomandăm să ajustaţi imediat
setările pentru direcţionarea în funcţie de locaţie ale campaniilor dvs
., utilizând alternativele disponibile.
Notă: La acest moment lucrăm la extinderea facilității de targetare regională pe orașe și sperăm să putem oferi această facilitate cât mai curand și pentru teritoriul României. Pentru moment, pentru afișarea anunțurilor în România vă stau la dispozitie afișarea regională personalizată (permite afișarea anunțului pe o rază de x km în jurul unei locații selectate) sau afișarea la nivel de țară.
Articol publicat de Cătălina Simion, echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea a 2-a
miercuri, 8 iunie 2011
În partea a doua a seriei dedicate începătorilor sau agenţilor de publicitate care doresc să-şi reamintească elementele de bază ale programului AdWords, vom discuta despre aspectele importante de care trebuie să ţineţi cont în ceea ce priveşte
textul publicitar
.
Textul publicitar
este ceea ce văd clienţii în linkurile sponsorizate atunci când caută produsul/serviciul dvs. Anunţul poate fi considerat puntea de legătură dintre nevoile utilizatorilor şi produsul/serviciul oferit de dvs. Pentru ca această punte să fie cât mai relevantă, puteţi urma regulile esenţiale prezentate mai jos.
Este important să existe o
legătură clară
între textul publicitar, cuvintele cheie şi pagina de destinaţie.
Fiecare cuvânt trebuie să înceapă cu
majusculă
pentru a spori expunerea.
Utilizarea unor
cuvinte cheie şi a unei adrese URL afişate relevante
va spori
relevanţa
şi va permite utilizatorului să afle unde va ajunge dacă va face clic pe anunţ.
Crearea de linkuri
de la anunţ, prin
adresa URL de destinaţie
, către pagina produsului promovat de anunţ.
Inserarea cuvântului cheie
creşte valoarea CTR. Cu toate acestea, nu utilizaţi această funcţie atunci când cuvintele cheie sunt scrise greşit.
Utilizaţi un
îndemn
puternic (cumpăraţi acum) în textul publicitar şi includeţi oferte speciale şi informaţii despre preţuri.
Dacă urmaţi sfaturile de mai sus, veţi beneficia de multe
avantaje
. De exemplu, veţi putea afişa anunţurile pentru persoanele potrivite, întrucât textul publicitar relevant va fi vizibil în funcţie de interogarea de căutare a clientului. De asemenea, prin intermediul textului publicitar, puteţi motiva clienţii să efectueze o acţiune, iar prin crearea de linkuri spre produsele potrivite, veţi ajuta clientul să ia mai uşor decizia de a achiziţiona. Ca atare, toate aceste sugestii vor duce probabil la mai multe conversii şi la mai multe vânzări.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când faceţi publicitate cu AdWords.
Puteţi găsi mai multe informaţii despre optimizarea textului publicitar
aici
. De asemenea, nu uitaţi să accesaţi
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords pentru mai multe informaţii şi indicaţii. Nu uitați să vizionaţi
programul de instruire gratuit în format video
din Universitatea Online AdWords.
Nu pierdeţi următorul articol de blog din această serie dedicată începătorilor!
Articol publicat de Adriana Sătmărean, echipa Google AdWords România
Formatul încorporat disponibil în sitelinkurile pentru anunţuri
marți, 7 iunie 2011
Din momentul în care am
lansat
sitelinkurile pentru anunţuri, în 2009, ne-am străduit să extindem formatul pentru ca acesta să apară pentru
mai multe interogări
şi pe
mai multe dispozitive
. De asemenea, am îmbunătăţit funcţia reprezentată de sitelinkurile pentru anunţuri cu opţiunea de
difuzare inteligentă
pentru a afişa automat mai frecvent acele sitelinkuri cu cele mai bune performanţe. Azi vă prezentăm o nouă funcţie a sitelinkurilor pentru anunţuri, sitelinkurile încorporate, care permit integrarea mai simplă în cadrul anunţurilor a linkurilor direcţionate.
În cazul formatului încorporat al sitelinkurilor pentru anunţuri, la anunţul text nu sunt anexate rânduri suplimentare. În schimb, textul din anunţul dvs. care corespunde exact unuia sau mai multor sitelinkuri din campania dvs. va fi conectat automat la adresa URL de destinaţie a sitelinkului respectiv. Cu ajutorul sitelinkurilor încorporate, clienţii potenţiali pot alege acea parte din anunţ care este valabilă în mod direct pentru interesele lor actuale şi pot accesa pagina care se referă exact la acel subiect.
De exemplu, dacă vindeţi bunuri de uz casnic, în anunţ se poate menţiona că vindeţi electrocasnice, mobilă şi tacâmuri. Dacă aveţi sitelinkuri separate pentru termenii „electrocasnice”, „mobilă” şi „tacâmuri”, cuvintele respective vor apărea sub formă de hyperlinkuri în textul publicitar, ducând clienţii potenţiali la o pagină dedicată exact acelei părţi din anunţ care le-a atras atenţia. Suntem de părere că aceste adrese URL de destinaţie vizate pot încuraja mai mulţi utilizatori să facă clic pe anunţ şi să găsească ceea ce caută atunci când ajung pe site-ul dvs.
Pentru a apărea împreună cu sitelinkuri încorporate, campania dvs. trebuie să aibă
activate
sitelinkurile pentru anunţuri. De asemenea, anunţul dvs. trebuie să apară
deasupra rezultatelor căutării
, iar o parte a textului trebuie să corespundă exact unuia sau mai multor sitelinkuri pentru anunţuri. În plus, sitelinkurile încorporate vor apărea numai pentru anunţurile care nu întrunesc una sau mai multe dintre
cerinţele
pentru sitelinkurile pentru anunţuri pe unul sau pe două rânduri.
Sitelinkurile încorporate sunt acum disponibile la nivel global pentru utilizatorii AdWords, cu excepţia celor din China, Japonia şi Coreea. Pentru a afla mai multe despre sitelinkurile pentru anunţuri şi despre noua funcţie reprezentată de sitelinkurile încorporate, puteţi accesa
Centrul de ajutor AdWords
.
Postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
8 Iunie este Ziua Mondială IPv6
marți, 7 iunie 2011
Notă editorială: Postul a fost modificat în data de 09/06, cu mențiunile evidențiate în textul postului
În data de 8 iunie, împreună cu alte companii importante din mediul web, precum Facebook și Yahoo!, vom activa IPv6 pe site-urile noastre web principale, timp de 24 de ore. În acest test
nu
anticipăm niciun impact semnificativ asupra
serviciilor noastre pentru agenți de publicitate și editori: AdWords, AdSense și DoubleClick.
Google susține implementarea IPv6
deoarece acest protocol este esențial pentru viitorul Internetului. Internetul începe să resimtă dezavantajele spațiului limitat pentru adrese, iar IPv6 este cea mai bună soluție.
Vestea bună este că majoritatea utilizatorilor de internet nu trebuie să facă nimic special pentru a se pregăti pentru Ziua Mondială IPv6. Conform calculelor noastre actuale, marea majoritate (99,95%) a utilizatorilor nu va fi afectată. Cu toate acestea, în unele cazuri rare, utilizatorii se pot confrunta cu probleme de conectivitate, adesea datorate dispozitivelor de rețea de la domiciliu configurate greșit sau care funcționează neadecvat.
Doriți să verificați dacă aveți o conexiune pregătită pentru IPv6? Accesați site-ul nostru web de testare la adresa:
http://ipv6test.google.com/
. Acesta va efectua verificarea compatibilității cu IPv6 și va furniza sfaturi de depanare, dacă va fi necesar.
Vă invităm să aflați mai multe despre
IPv6
și să consultați detalii despre Ziua Mondială IPv6, accesând pagina:
http://worldipv6day.org/
.
Articol postat de Adriana Sătmărean, Echipa Google AdWords România
AdWords pentru începători - Partea 1
luni, 6 iunie 2011
Aţi început de curând să faceţi publicitate prin Google AdWords sau aveţi pur şi simplu nevoie să vă reamintiţi elementele de bază ale programului? Dacă da, această serie de articole de blog este potrivită pentru dvs. În această serie, vom discuta despre diferitele aspecte care trebuie luate în calcul atunci când sunteţi începător în domeniul publicităţii prin AdWords. Astăzi vom începe prin a discuta despre
cuvintele cheie
şi despre modul în care trebuie să le gestionaţi în cont.
Un
cuvânt cheie
este termenul pe care îl utilizaţi (cuvânt sau expresie) pentru ca anunţul dvs. să fie afişat printre linkurile sponsorizate. Este important să vă gândiţi ce termeni de căutare utilizează clienţii atunci când navighează pe web şi să vă inspiraţi din aceştia pentru cuvintele cheie pe care le veţi adăuga în cont. După ce adăugaţi cuvinte cheie noi în cont, există câteva reguli esenţiale de care trebuie să ţineţi cont.
· Atunci când cuvintele cheie încep să primească trafic,
întrerupeţi cuvintele cheie
care au mai mult de
100 de afişări
şi, în acelaşi timp, o
valoare CTR mai mică de 1%
. În caz contrar, scorul de calitate al cuvântului cheie poate fi afectat în mod negativ.
· Utilizaţi
2-3 termeni
în fiecare cuvânt cheie, întrucât un singur termen poate fi adesea prea general, nu suficient de precis. De exemplu, dacă vindeţi maşini uzate, este de preferat să utilizaţi drept cuvânt cheie expresia „maşină uzată”, nu doar „maşină”. Dacă utilizaţi drept cuvânt cheie numai „maşină”, puteţi afişa anunţuri pentru cuvinte cheie începând de la „maşină de jucărie” la „maşină nouă” sau la „vopsea maşină”.
· Folosiţi cuvinte cheie
utilizate
în textul publicitar, care au o
legătură
puternică cu anunţul, cu produsul şi cu pagina de destinaţie pe care le promovaţi.
· Dacă aveţi un
Scor de calitate
mai ridicat
, puteţi şi să
afişaţi mai multe anunţuri
contra
aceluiaşi buget
.
· Utilizaţi atât forma de
singular
, cât şi cea de
plural
a cuvintelor cheie pentru a acoperi toţi termenii de căutare.
Care sunt
avantajele
acestei metode? La început, cuvintele cheie mai precise, cu un grad mai mare de relevanţă, creează mai multe clicuri, care duc la accesarea site-ului de către mai mulţi clienţi. Aceasta înseamnă şi că activităţile dvs. de marketing vor fi mai relevante şi că veţi plăti pentru acele clicuri efectuate de clienţi care sunt relevante pentru firma dvs. Mai mult, în acest fel, veţi avea mai mult control asupra mesajului prezentat.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor fi utile atunci când faceţi publicitate cu AdWords. Puteţi găsi mai multe informaţii despre cum puteţi crea o
listă de cuvinte cheie eficientă
aici
. De asemenea, puteţi găsi inspiraţie pentru îmbunătăţirea listei de cuvinte cheie vizionând acest
program de instruire gratuit în format video
din Universitatea Online AdWords. În sfârşit, puteţi găsi mai multe informaţii utile despre acest aspect în
Ghidul pentru începători AdWords
din Centrul de ajutor AdWords.
Nu pierdeţi următorul articol din această serie de articole de blog dedicate începătorilor!
Articol postat de Cătălina Simion, Echipa Google AdWords România
Domeniului adresei URL afişate în titlul anumitor anunţuri de pe Google
joi, 2 iunie 2011
Deşi adresa URL afişată apare pe ultimul rând dintr-un anunţ AdWords, aceasta nu are cu siguranţă cea mai mică importanţă. De fapt, adresa URL afişată poate reprezenta un important factor decisiv în hotărârea unui utilizator de a face sau nu clic pe anunţ.
Din acest motiv, de acum încolo, vom afişa automat domeniul adresei URL afişate în titlul anumitor anunţuri din destinaţii de plasare de vârf de pe Google. Ca atare, marca dvs. va fi expusă mai mult în anunţ, permiţându-vă să utilizaţi textul din titlu pentru a evidenţia alte informaţii. De asemenea, clienţii potenţiali vor putea identifica mai uşor site-ul la care vor fi direcţionaţi după ce fac clic pe anunţ.
Înainte
După
Atunci când apare în titlu, adresa URL afişată va fi separată de restul textului printr-o bară verticală şi va include domeniul, nu prefixul „www.” sau subdirectoare. Adresa URL afişată va apărea în continuare în modul obişnuit, sub rândul descriptiv. Dacă titlul conţine deja domeniul, nu îl vom afişa din nou. În sfârşit, domeniul adresei URL afişate poate apărea în plus faţă de un rând descriptiv
promovat în titlu
, cu condiţia ca titlul ce rezultă să aibă maximum 68 de caractere.
Aceasta este o opţiune lansată la nivel global, care va afecta toate ţările şi limbile. Pentru mai multe informaţii, accesaţi
Centrul de ajutor
.
Articol publicat de Cătălina Simion, echipa Google AdWords România
Videoclipuri demonstrative pentru Experimentele pentru campanii AdWords
miercuri, 1 iunie 2011
Anumiţi agenţi de publicitate ne-au comunicat că doresc să încerce
Experimentele pentru campanii AdWords
, însă nu ştiu ce anume să testeze. Dacă vă aflaţi printre aceşti agenţi de publicitate, vă informăm că tocmai am creat cinci videoclipuri demonstrative care vă vor prezenta câteva exemple de experimente pe care le puteţi încerca.
Cu ajutorul noilor videoclipuri, puteţi afla cum să
împărţiţi experimentul în grupuri de control şi de experiment
, precum şi modul de a desfăşura aceste patru tipuri de experimente:
•
tipuri de potrivire a cuvintelor cheie
, de exemplu: în ce mod este afectat contul meu de adăugarea unui
modificator al potrivirii ample
?
•
sume licitate
, de exemplu: ce se întâmplă dacă sporesc sumele licitate cu 10%?
•
reclame
, de exemplu: în ce mod este afectată performanţa de adăugarea unui nou text publicitar şi a unei noi adrese URL afişate?
•
grupuri de anunţuri
, de exemplu: Ce tip de structură a grupului de anunţuri funcţionează mai bine pentru mine: una mai largă sau una cu o temă mai precisă?
Sperăm că aceste videoclipuri vă vor inspira să desfăşuraţi Experimente pentru campanii AdWords, iar în cazul în care doriţi să vă reamintiţi cum să creaţi primul experiment, urmăriţi ghidurile noastre video pas cu pas
aici
.
Postat de Mădălina Ana, Echipa Google AdWords România
Linkuri utile
Etichete
*** Avansaţi***
*** Începători ***
2017
accelerated mobile pages
acces
Actualizare adrese URL
AdBlock
AdMob
Adrese URL actualizate
AdSense
advertiser
Advertising Week
AdWeek
Adwords
AdWords app
AdWords Editor
Adwords next
Adwords romania
AdWords smart bidding
Agenţii de publicitate
ajustarea sumelor licitate
alcool
alternarea anunturilor
Analytics
anunturi cu text extinse
anunturi dinamice
anunturi imagine
Anunturi pt. Mobile
Anunturi text
Anunturi text extinse
Anunturi video
anunț respins
Anunțuri
anunțuri AdWords
Anunțuri Gmail
Anunțuri pe dispozitive mobile
anunțuri respinse
anunțuri text
Anunțuri text extinse
Anunțuri video
aplicatie AdWords
aplicatii mobile
atribuire
automatizare
b
Banca
Better ads
black friday
Brand Lift
branding
bumper
Campanii AdWords
campanii cu numere de telefon
campanii display
campanii inteligente
campanii optimizate
campanii pentru aplicatii
campanii universale pentru aplicatii
campanii video
Caractere anunț AdWords
Card
Cărturești
Căutare organică
cele mai bune practici
Chrome
clic
clic pentru apelare
clic pentru mesaj
Clicuri nevalide
cod de urmarire
coloane AdWords
comert electronic
Conferința I/O
Contact AdWords
Contact Google Compania mea
Conversii
creatori de conținut
croazieră pe Dunăre cu Google Street View
Cross-device
Cupoane promoționale
customer match
Cuvinte Cheie
cyber monday
destinații de plasare
dezvoltatori
Directionare in functie de locatie
Discovery TrueView
discrepanta dintre clickuri si sesiuni
dispozitive
doubleclick
dsa
e-commerce
ETA
etichete
exact match
Expanded Text Ads
Extensii de apel
extensii de înștiințări
Extensii de Locatie
extensii de promovare
Extensii la anunțuri
Extensii Sitelinks
Factura
Facturare lunară
FAQs
Fashinable by Google
feed
Filtre campanii
Firebase
Firebase Analytics
Forumul AdWords
fragmente structurate
GAP
Gmail
Google
Google Ad Grants
Google AdGrants
Google AdWords
Google Analytics
Google Compania Mea
Google Cultural Institute Romania
Google for Non Profits
Google My Business
Google ONG
Google Partners
Google Play
Google Search
innovatie
inovatii AdWords
inserarea cuvintelor cheie
instalare
InStream
Instrumente
Intro
Invatare automata
împrumuturi personale
licitare automatizată
machine learning
marketing
MCC
mesaje
Metoda de plata
micro-momente
Mobil
Mobile
Moldova
Noua experiență
Noua Interfaţă
noutăți
Noutăţi
Număr de telefon de redirecționare
oferte
optimizare pentru clicuri
optimizare pentru conversii
Optimizare site
Optimizatorul de conversii
pagina de destinație
performanta
personalizat
Plata automata
Plata manuala
plati
Plăți AdWords
Plăți automate
Plăți manuale
Politici
Politici Publicitare AdWords
potrivire exacta
Povești de succes - AdWords
Povești de succes - optimizare pentru mobile
Probleme frecvente
produse beta
Produse Google
Programarea anunțurilor
promovare
publicitate
rapoarte
Raportare
rata de click
Rata de conversie
relevanta
Remarketing
Remarketing dinamic
reteaua de cautare
Reţeaua de căutare
Reţeaua de display
ROI
rotatia anunturilor
sarbatori
Scorul de calitate
Seminare Online
Seminarii Online
servicii financiare
Setări
Sfaturi optimizare
site mobil
site optimizat pentru mobile
site suspendat
smart display campaigns
StarShinerS
statistici
Strategie de licitare
suma CPA vizată
suma CPC
Termeni și condiții
tracking code
Training
trenduri
TrueView
TrueView pentru actiune
TV
user experience
variante apropiate
Vegis
viteză site
vizite in magazin
Web Design
YouTube
Archive
2018
ian.
2017
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2016
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2015
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2014
dec.
nov.
oct.
aug.
mai
apr.
mar.
feb.
2013
nov.
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2012
nov.
oct.
sept.
iun.
2011
oct.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2010
dec.
nov.
sept.
aug.
iul.
iun.
mai
apr.
mar.
feb.
ian.
2009
dec.
nov.
oct.
sept.
aug.
Feed
Subscribe by email
Abonați-vă la canalul YouTube!
Linkuri utile
Forumul de discuții
Canalul de Youtube
Centrul de ajutor
Testați aici dacă aveți site-ul optimizat pentru mobil
Trenduri în România
Google Compania mea contact
Company-wide
De ce un blog Google AdWords pentru România?
Click aici pentru a afla mai multe
.